Hippotherapie sessie 2: vandaag op de pony’s

Ongeduldig om naar de Hippotherapie te gaan … Vandaag mochten we op de pony’s zitten. De ene wat groter dan de andere. Eerst starten we altijd met de pony’s te borstelen en te kammen, zo krijgen we een band met de dieren.

Nadien mochten we op de pony’s zitten. Nee, niet allemaal tegelijk. Eén voor één op een pony, de andere had de pony vast. Hiervoor was een reden. De kinderen moesten elkaar opdrachten geven terwijl dat de ene leerling niet kon praten en de andere niet kon horen. Ondertussen moest ook de pony begeleid worden. Hoe kan je dit nu duidelijk maken aan de andere wat hij moet doen als je niet kan praten en de andere niet kan horen? Idd met gebaren… Niet evident om de juiste gebaren te kunnen maken en deze altijd te begrijpen. De leerlingen moesten deze zelf uitzoeken.

De andere opdracht was dat de ene kon praten maar de andere niet kon zien. Hier moesten de kinderen echt hun woordenschat volledig benutten. Want wat wil ‘langs daar’ zeggen als je niet kan zien?

Oefeningen waarop samenwerken, rustig blijven en elkaar dingen duidelijk maken zonder gefrustreerd te raken kwamen hier aan bod.

We kijken al uit naar volgende week. Tot de volgende keer Kas en Tattoo !!!

dsc_0007-1 dsc_0003-1 dsc_0004-1 dsc_0005-1

dsc_0014-1 dsc_0008-1 dsc_0009-1 dsc_0010-1 dsc_0011-1 dsc_0012-1 dsc_0013-1 dsc_0037 dsc_0015-1 dsc_0017-1 dsc_0018-1 dsc_0019 dsc_0020 dsc_0022 dsc_0023 dsc_0025 dsc_0031 dsc_0032 dsc_0036 dsc_0055 dsc_0038 dsc_0039 dsc_0040 dsc_0042 dsc_0043 dsc_0044 dsc_0046 dsc_0047 dsc_0050 dsc_0052 dsc_0053

img_1208 img_1197 img_1199 img_1200 img_1203 img_1205 img_1206