Boomplantactie
Op 17 februari hebben de kinderen van juf Ilse en meester Dimitri kleine boompjes geplant. Onze geplante boompjes zorgen binnen enkele jaren voor de uitbreiding van het standrandbos in Oostende.
Op 17 februari hebben de kinderen van juf Ilse en meester Dimitri kleine boompjes geplant. Onze geplante boompjes zorgen binnen enkele jaren voor de uitbreiding van het standrandbos in Oostende.
Woensdag 19 februari beleefden wij een toffe, creatieve en lekkere voormiddag dankzij de inspanningen, de goede voorbereidingen en het enthousiasme van de studenten van Vesalius.
Onze eerste workshop heette : “Feestje in de klas” . De cake en drankjes waren verstopt. Door allerlei (soms knotsgekke) opdrachtjes uit te voeren, kregen we telkens nieuwe tips om zo te ontdekken waar al dat lekkers verstopt zat.
In november waren er techniekweken. Daar moesten de leerlingen aan de hand van een stappenplan verschillende mechaniekmodellen in elkaar steken. Niet altijd even evident om die kleine stukjes zo goed in elkaar te steken en om de juiste stappen correct te volgen. Maar we kwamen toch tot mooie resultaten.
Niks leuker om het trimester af te sluiten en de kerst te starten met schaatsen op Winter Wonderland in het Parkje van Oostende. We hebben er met z’n allen SUPER van genoten!
Begin dit schooljaar namen we deel aan de wedstrijd waarbij je een slogan moest maken die te maken had met de klimaatverandering. Die van ons klonk als volgt :
De ijsberen en pinguïns worden met de dood bedreigd, doordat de zeespiegel alsmaar stijgt!
En ja hoor, we wonnen die wedstrijd! Deze week werd onze prijs dan ook “overhandigd” . Er kwam namelijk iemand van de Universiteit van Antwerpen een workshop geven waarbij we meer leerden over het klimaat. Wat een toffe en interessante belevenis! Kijk maar eens mee!
Joehoe! Het aantal gele en rode kaarten in de klas is geminderd, eindelijk tijd voor een klasbeloning! De leerlingen uit de klas kwamen tot het voorstel om samen pizza te eten in de klas. Dus dat deden we dan ook. We sneden eerst zelf onze groentjes en beleg in kleine stukjes. Daarna mochten we onze eigen pizza’tjes beleggen en bakken. Een gezellige en lekkere activiteit.
Ook Mauri uit PE 8 was jarig in de maand januari. Hij verjaarde de 27ste van de maand. Ook hij bracht wat lekkers mee voor de klasgroep. Proficiat met je verjaardag Mauri!
Op 7 januari was Thomas jarig. Thomas bracht voor iedereen een leuke traktatie mee. Bedankt Thomas en nogmaals een dikke proficiat!
De kinderen van juf Annick en juf Melanie ondervonden aan den lijve dat water een grote rol speelt in ons leven. Kuststeden moeten zich soms ook beschermen tegen het water, door bijvoorbeeld: een harde bescherming toe te passen = dijken of een zachte bescherming = duinen. Aan de hand van allerlei proefjes gingen ze zelf op zoek naar de beste oplossing. Plezier verzekerd!
30/1/2020: Gedichtendag!
De leerlingen van de klas van juf Edith begonnen de dag met een gedicht van Paul van Ostaijen: Marc groet ’s morgens de dingen. Daarna gingen we zelf aan de slag. We gingen een elfje maken. Een elfje is een gedicht dat bestaat uit 11 woorden. Na even te braïnstormen over het thema ‘winter’ werd dit uiteindelijk ons elfje:
winter
warme kleren
vogels trekken weg
sneeuwballen gooien naar elkaar
koud
Tijdens de schrijfles werd het elfje netjes overgeschreven.
Ook de jongste ‘spruit’ van de klas werd 8 jaar. Dikke proficiat Liam. Dank u wel voor al het lekkers.
Op 6 december zijn de leerlingen van gouden, oranje, rode en witte klas naar het woon- en zorgcentrum van Eernegem geweest. Alle leerlingen hebben de dansjes die ze voor de Sint en hun ouders voorbereid hadden nog eens opgevoerd voor de bejaarden. Alle leerlingen waren onder de indruk van de mooie versiering. De bejaarden dansten en wiegden mee in hun stoel. Het was een leuke ervaring voor iedereen.
Onze nieuwjaarswensen:
Een spetterend nieuwjaar
om van te dromen
en dat al je wensen
uit mogen komen.
#2020
De eerste twee lessen hippotherapie zitten er al op. Er werden twee groepen gemaakt. De ene groep moest de stallen kuisen en de paarden verzorgen en de andere groep moest opdrachten uitvoeren met de paarden. De week erop wisselden de groepen van opdracht. Op die manier kon iedereen alle opdrachten uitvoeren. De kinderen en paarden deden het al fantastisch! Mooi om de band te zien tussen de paarden en de kinderen, maar ook tussen de kinderen zelf!
In november waren er de ’techniekweken’. Er kwamen verschillende onderwerpen aan bod: een piratenboot bouwen, experimenteren met katrollen en ‘hoe was ik mijn was?’.