Currently browsing

Page 47

Bedankt meester Quentin voor de lessen Rots en Water!

Ja ja, het zit er alweer op… De leerlingen van de roze klas kregen vandaag hun laatste les Rots en Water van meester Quentin. Na alle technieken die ze aanleerden in de voorbije lessen ( stevig staan – ademhalen – concentreren – … ) was het tijd om deze ook echt toe te passen! Het was tijd om … het befaamde plankje door te slaan!

Toegegeven, velen hadden schrik, ze dachten dat het hen nooit ging lukken. Maar ik mag echt met heel veel TROTS vermelden dat IEDEREEN uit mijn klas een poging ondernam om het plankje door te slaan! Ook toonden de jongens en meisjes uit de roze klas heel veel respect voor elkaar en bewaarden ze de stilte tijdens dit spannende moment zodat iedereen zich ten volle kon concentreren op het doorslaan van het plankje.

YES, THEY CAN! #proudteacher!

 

Wetenschap en techniek op de kinderboerderij!

Maandag 18 november trokken de bovenbouwklassen van de Zandkorrel erop uit! Hoe konden we de techniekweken beter van start laten gaan, dan met een deelname aan een techniekworkshop? Deze workshop volgden we in de kinderboerderij te Torhout. We maakten er kennis met de technieken die allemaal gebruikt worden op de boerderij en hoe deze allemaal geëvolueerd zijn bij vroeger. Vervolgens mochten we ook zelf brood bakken. Het was een bewegelijke, interessante en leuke activiteit! We (zelfs de juffen en de meesters) hebben weer veel bijgeleerd!

(meer…)

Voorleesweek

In de bib van onze school naar aanleiding van de voorleesweek kwam er iemand het boek ‘Tim op de tegels’ voorlezen. De klas van juf Edith luisterde aandachtig naar het grappige boek.

Omschrijving van het boek:
‘Wel op de stoeptegels blijven, hè,’ zei Tims vader.
‘Waarom?’ vroeg Tim.
‘Omdat het gevaarlijk is om van de tegels te gaan,’ zei zijn vader.
Zoals beloofd blijft Tim op de stoeptegels. Ook al worden de tegels opgetild door stratenmakers, een vrachtwagenchauffeur, havenwerkers en zelfs een hijskraan…

Week van de smaak

Donderdag 7 november zijn de klassen van juf Edith en juf Pascale naar de kinderboerderij geweest. Daar werd er een kookworkshop gegeven in het teken van ‘week van de smaak’. We maakten allemaal gezonde gerechtjes klaar! Met uitzondering van het dessert, de wafeltjes. Na het voorbereiden van de hapjes en de drankjes mochten we natuurlijk proeven van al dat lekkers.

 

Bananenmilkshake

De klas van juf Caroline maakte vandaag heerlijke bananenmilkshake. Bananen in stukken snijden, ijsbolletjes scheppen en melk toevoegen. Hop alles de blender in en klaar!

Nog een heuse tiener erbij in de roze klas! Proficiat Mauro!!!

Woensdag 23 oktober was het zover, dan werd onze Mauro een echte tiener! Hij bracht voor ons een superlekkere cake mee om vingers en duimen van af te likken. Ook kreeg elke leerling een zakje vol lekkers mee naar huis. Dank je wel! Nogmaals een hele dikke proficiat met je verjaardag Mauro!

Knutselen met PE 9 voor de Griezelbus

Vrijdag 25 oktober was er Halloween op school! De leerlingen en leerkrachten van de bovenbouw knutselden een Griezelbus in elkaar. Enkele sfeerbeelden van de voorbereidingen van PE 9.

Workshops ‘Anders zijn’ met PE 8, PE 9 en PE 10

De cluster bovenbouw werkte voor WO rond het thema ‘Anders zijn’. We organiseerden een voormiddag met 4 workshops rond dit thema:

  • ervaren hoe het is om blind te zijn
  • hoe voelt het om DCD te hebben
  • gebarentaal inoefenen
  • het leven in een rolstoel

Kippen- en konijnenhok kuisen met PE 3 en PE 9

In september hebben PE 3 en PE 9 samen de kippen en konijnen verzorgd. Op het einde van deze periode kuisen we steeds het konijnenhok, kippenhok en tuinhuisje. Ook al het onkruid in het kippen- en konijnenren werd gewied.

Wat prikt er daar?!

 

Wat begon als een knutselactiviteit, mondde uit in een ganse ontdekkingstocht!

De egel…kan die klimmen? Kan die zwemmen? Wat eet een egel? Waarvoor dienen die prikkers? Allemaal vragen die bij de kinderen opkwamen en waar we een antwoord op zochten. We luisterden ook naar het verhaal van de egel die eigenlijk graag knuffelt, maar geen geschikt vriendje vond, tot hij het gordeldier ontmoette.

Tot slot mochten de kinderen aan de hand van een stappenplan een egel tekenen op het grote prowise-bord!